mandag den 28. september 2015

Dr. Eis brevkassen #1

Velkommen til Dr. Eis brevkassen. Jeg er lige begyndt og det glæder mig at kunne svare på jeres spørgsmål. Det her er svarene til de breve jeg modtog i sidste uge:  



Dr. EIS
Jeg har et stort crush på Lars. Hvad skal jeg gøre?

Kære dig.
Jeg kan rigtig godt forstå at du har et crush på Lars, han er fandme en dejlig mand. Jeg ved godt at det er hårdt men du bliver nød til at komme over det, for han er en rigtig hjerteknuser, (og så har han en kone allerede). Hvis du virkelig ikke kan komme over ham, må du kæmpe dig til at vinde hans hjerte. Snak om jeres fælles interesser, fx at bestemme og lede en efterskole. Blomster og tofu er også altid en god idé.
Håber du kunne bruge mit svar og at du finder en løsning.
Med venlig hilsen
Dr. EIS

 _________________________________________________________________________________

Kære Dr. EIS.
Jeg kyssede med en dreng fra efterskolen sidste weekend, men han har noget med en anden herfra, og nu føler jeg at hun hader mig. Dræberblikkene bliver værre og værre og jeg kan snart ikke holde det ud længere.
Hvad skal jeg gøre?
Mvh den fortabte

Kære fortabte
Ja det er godt nok noget værre rod. Mit råd er at du skal spørge dig selv om du vil vælge at køre videre med drengen eller om du hellere vil bibeholde dit forhold til pigen. Vælger du pigen bliver du nød til at tage en snak med hende og sørge for at alt er i orden, men vælger du drengen, kan du frit fortsætte med ham. Det er dig og kun dig der kan træffe valget.
Jeg håber det hjalp.
Med venlig hilsen
Dr. EIS

_________________________________________________________________________________

Kære Dr. EIS
Jeg har nu haft et godt øje til * i et godt stykke tid, men jeg har nu fået af vide at hun holdt i hånden med en i weekenden. Jeg er knust, hvad gør jeg?

Kære dig.
Jeg forstår godt at du er ked af det. Mit råd er at snakke med hende om det. Find ud af hvor I står. Jeg er sikker på at I nok skal finde ud af det.
Jeg håber det går. Hvis det ikke går, remember, there’s plenty of fish in the sea.       

_________________________________________________________________________________

Kære Dr. Eis
Hvorfor spøger det på eis? 

Kære du skræmte barn.
Legenderne fra læreværelset siger at Eisbjerghus har været et tidligere plejehjem for svage oldinge i Nørre Åby og omegn, at en pige har begået selvmord på værelse #39 og en anden pige er faldet ned af skrænten ude i parken.
I forbindelse med den store EiS-hjemsøgning bringer vi her historien om pigen i parken:

Pigen i parken
I 1930, hvor hovedbygningen på EiS blev grundlagt, var to søstre ude at gå her i området. De legede i området omkring flagstangen ved gyngen, da den største af søstrene besluttede, at nu skulle hun på toilettet og det skulle være oppe ved Sort klasse. Hun bad sin lillesøster om at blive ved flagstangen og ikke gå nogen steder indtil hun kom igen. Da storesøsteren så kom tilbage, var hendes søster forsvundet fra stedet de havde aftalt at mødes, og hun var ingen steder at finde. Hvad søsteren ikke bemærkede, var hullet i hækken, ganske få meter fra hende.
Nogle dage senere blev pigen fundet død for enden af en skrænt, liggende forvredet og kold i åen.
Den dag i dag er hullet i hækken endnu ikke vokset sammen endnu. Samtlige pedeller der har arbejdet på skolen i dens 20 år har prøvet alt, brugt alle kneb og gartnermagi, og det er endnu ikke lykkes nogen af dem at gro hækken sammen.
Sammen med dette botaniske mysterium, har der været en god snes rapporter, fra alle årene, fra værelse 31-39, hvor beretningerne har gået på, at der udenfor deres vinduer er observeret en lille, hvid skikkelse der hvileløst vandrer forbi hækken eller vaskestativet.
Er det spirituelle kræfter der lusker i parken, eller er det Moder Jord der ikke tillader at hækken skal gro sammen?
Jeg håber det er svar på dit spørgsmål og at du undgår yderligere spøgeri.
Med venlig hilsen
Dr. Eis


_________________________________________________________________________________

Ugens citat:
Det er ikke en fejl, det er bare forkert!

Ugens meddelelser:
DF, Oliver har en god røv! Uffff!!!
_________________________________________________________________________________


Tusind tak for det. Bliv endelig ved med at sende flere. Vi ses i næste uge..
Dr. Eis




Ingen kommentarer:

Send en kommentar